Corona en pensioen

19-06-2020

Ondanks de beperkende maatregelen om de coronacrisis te bestrijden, kon het bestuur tal van lopende zaken gelukkig wel behandelen dankzij de moderne communicatiemogelijkheden. Frequent gebruik van e-mail, videovergaderen en de gewone telefoon bleken eens temeer van belang. Dat geldt zowel voor onze interne processen als voor het overleg met de Koepel Gepensioneerden. Ook het noodzakelijk overleg over de pensioenonderhandelingen en het contact met de Pensioenraad van PFZW gingen digitaal door. Dat is soms extra vermoeiend, ook wel tijdrovend en zeker niet volmaakt. Maar ook efficiënt doordat de anders noodzakelijke reistijden nu niet hoefden te worden gemaakt. Wij hopen dat de situatie zich na 1 september nog steeds in positieve zin ontwikkelt.

Corona en pensioen

Vanzelfsprekend gaat voor vele van onze leden de eerste zorg uit naar hun persoonlijke gezondheid en die van hun naasten. Ook hebben tal van collega's zich weer aangemeld voor werk in de zorg of voor mantelzorg om daarmee een bijdrage te leveren aan de bestrijding van de crisis.

Maar ook zijn er vragen over de gevolgen van deze crisis op de pensioenen op zowel de korte als de lange termijn. Een aantal van de meest voorkomende vragen beantwoorden wij in onze rubriek veelgestelde vragen.