23-06-2022

Magazine Ons Pensioen juni 2022 is uit

Een dezer dagen zal ongetwijfeld de nieuwe uitgave van Ons Pensioen bij u in de bus vallen. aar voor degenen die het liever digitaal lezen hebben wij het reeds vandaag op de website geplaatst.

Veel nieuws over vooral de pensioenen en ons pensioenfonds PFZW daarin.

Nieuws dat gelet op het druk- en verzendproces voor een deel al weer om aanvullende informatie vraagt.

Zo lijkt het op dit moment wel haast zeker dat de behandeling van het wetsontwerp Toekomst Pensioenen pas ruim na de zomervakanties zal worden afgerond. Wel zal de Tweede Kamer begin juli waarschijnlijk wel een eerste debat daarover voeren. Als dat het geval is zullen we daar middels een nieuwsbericht op de website zeker aandacht aan besteden.

Zo verwachten wij eind deze week of begin volgende week ook duidelijkheid over een mogelijke indexatie van onze pensioenen door PFZW, voor het eerst na jaren. Zeker niet voldoende om de huidige hoge inflatie te vergoeden, maar wel een eerste stap. Mogelijk ook gevolgd door een nieuwe stap eind dit jaar. Het spreekt vanzelf dat we ook daarover berichten zodra er duidelijkheid is. Houdt dus de komende dagen onze website in de gaten.