05-05-2023

Afscheid en nieuwe gezichten

Tijdens de ALV hebben wij afscheid genomen van twee bestuursleden. Gelukkig verwelkomen we ook nieuwe versterking bij de BPP. We stellen hen graag voor…

Twee van onze bestuursleden traden af op de ALV en waren niet herkiesbaar. We belichten kort hun waardevolle bijdrage aan de BPP.

Initiatiefnemer van de nieuwsbrief

Baukje Vegter heeft gedurende elf jaar een belangrijke bijdrage geleverd aan onze communicatie met de achterban. Zij is de initiator en de drijvende kracht achter de opzet van deze nieuwsbrief geweest en verdient daarvoor alle waardering. Zij schroomde ook niet de andere bestuursleden aan te spreken wanneer wij in vakjargon dreigden te vervallen! Ook wees zij ons terecht op de belangrijke rol die vrouwen hebben in onze achterban en in de sectoren van zorg, cultuur en welzijn. U kunt hier meer over lezen in ons interview met haar.

Voor de vacature die is ontstaan door het vertrek van Baukje heeft Koos Spanbroek zich onlangs gemeld als mogelijke kandidaat. Na een wederzijdse kennismakingsperiode met het bestuur, zal dit verder vorm krijgen.

Aimabele inbreng

Jan van Pijkeren heeft namens de Bond van Nederlandse Predikanten (BNP) zitting gehad in ons bestuur en was eveneens niet herkiesbaar. Helaas kon hij vanwege ernstige gezondheidsproblemen de laatste maanden al niet meer altijd aanwezig zijn en was hij ook niet in staat de ALV bij te wonen. Wij zijn Jan heel veel dank verschuldigd voor zijn belangrijke rol in het bestuur. In onze vorige nieuwsbrief blikte hij hierop terug. Als zijn opvolger heeft de BNP Raymond de Hoop voorgedragen, die door de ALV is benoemd. Inmiddels hebben wij bericht ontvangen dat Jan zondagmiddag 30 april is overleden. Een in memoriam vindt u op onze website. Wij wensen zijn vrouw en directe nabestaanden voor de komende tijd veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies.

Afgevaardigde in overleg sociale partners

Onze vicevoorzitter Jaap van der Spek is na ruim tien jaar teruggetreden als plaatsvervangend lid van de Pensioenraad, het verantwoordingsorgaan van ons pensioenfonds PFZW. In de komende periode zal hij ons vertegenwoordigen in het overleg met de sociale partners over de nieuwe pensioenregeling op basis van de Wet toekomst pensioenen (Wtp). Met de sociale partners is overeengekomen dat de afvaardiging vanuit de BPP geen zitting mocht hebben in de Pensioenraad.

Gelet op zijn grote kennis op het terrein van de Wtp kan Jaap die rol als geen ander vervullen. Bestuurslid Meindert Schmidt volgt Jaap op als plaatsvervangend lid van de Pensioenraad en zal daar samen met Cees Michielse de belangen van onze achterban gaan dienen.

Cees Michielse, secretaris BPP