Koolmees publiceert teksten pensioenakkoord

22-06-2020

Onder druk van diverse partijen heeft minister Koolmees vandaag met een brief aan de Tweede Kamer alle documenten met betrekking tot het pensioenakkoord vrij gegeven. Oorspronkelijk wilde hij dit pas doen na afronding van de ledenraadpleging bij sociale partners. Wij hebben steeds onze bezwaren tegen deze onnodige geheimzinnigheid gehad, maar konden anderzijds wel uit de voeten met de samenvattingen.

Dat blijkt ook na een eerste bestudering van de uitvoerige documenten die weliswaar veel technische details en berekeningen bevatten, maar qua essentie niets nieuws brengen ten opzichte van de eerder gepubliceerde samenvatting. Onze eerdere publicaties en de inhoud van een op korte termijn te publiceren nieuwsbrief staan dan ook recht overeind.

Toch willen wij iedereen die dat wil direct toegang geven tot de volledige informatie, al denken wij dat velen in onze achterban beter uit de voeten kunnen met onze veel kortere artikelen. De complete set documenten treft u hier aan.