BPP zet hard in op indexatie NU

14-12-2021

Op alle fronten zetten wij ons hard in om  verruiming van de mogelijkheden tot indexatie van de pensioenen af te dwingen.

Dat doen we samen met de Koepel Gepensioneerden in het landelijk overleg met overheid en sociale partners, en dat doen we als BPP binnen de Pensioenraad van PFZW.

Van ons pensioenfondsbestuur vragen wij meer begrip voor de moeilijke positie van gepensioneerden nu de kostenstijging alsmaar verder toeneemt. Een meer actieve opstelling om verbeteringen nu in gang te zetten vragen wij al langere tijd, maar in officiële uitingen richting de deelnemers vinden wij daarvan niets terug. Zie onze notitie( ReadSpeaker Lees PDF voor) daarover die wij zo snel mogelijk ook in een nieuwsbrief zullen verspreiden.

Dat de overheid en sociale partners nog steeds niet tegemoet komen aan onze eisen is op zich al teleurstellend, maar dat men dit vooral beargumenteerd doordat dit ten koste van de jongeren zou gaan is ronduit verbijsterend als je de feiten kent. Over de miljardendans achter de schermen( ReadSpeaker Lees PDF voor) , die meer en meer op een dans macabre gaat lijken hebben wij enige feiten op een rijtje gezet.