03-05-2023

Bij het overlijden van Jan van Pijkeren

Met intense droefheid en ontroering vernamen wij dat op 30 april ons zeer gewaardeerde bestuurslid Jan van Pijkeren is overleden.

Jarenlang genoten wij van zijn wijze woorden, zijn beminnelijke karakter en weloverwogen inbreng in onze beleidsdiscussies. Daarbij wist hij regelmatig met milde humor een Bijbels woord toe te passen in onze gedachtewisselingen. We gaan Jan zeer missen, zowel persoonlijk als in ons bestuur.

Jan was al langer ernstig ziek en dus kwam zijn overlijden niet als een verrassing, maar eerder als een bevrijding voor hem en zijn naasten. Wij hebben waardering en respect voor de wijze waarop Jan, samen met zijn echtgenote Francien en zijn familie, ook zijn laatste levensfase waarde heeft weten te geven.

Positieve uitwerking

Jan was gedurende acht jaar lid van het BPP-bestuur, namens de Bond van Nederlandse Predikanten. In december 2022 blikte hij hier in een interview op terug. De invloed die Jan heeft gehad op het bestuurlijk functioneren van de BPP is groot. Door zijn geduldige en weloverwogen inbreng in onze beleidsdiscussies. En doordat zijn vriendelijke karakter op ons allen een positieve uitwerking had. Zo beïnvloedde hij als vanzelf sterk onze teamvorming in positieve zin.

Jan was in alle opzichten een wijs mens en een groot en ervaren bestuurlijk talent. Wij zullen hem dan ook heel erg missen en de vele goede herinneringen aan hem blijvend koesteren.

Zijn echtgenote Francien, kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen wensen wij veel sterkte met het dragen van dit grote verlies.

Het bestuur van de BPP