05-05-2023

Speciale editie Ons Pensioen!

Binnenkort zal een speciale uitgave van het ledenblad Ons Pensioen bij u in de brievenbus vallen. Daarin staan we stil bij de mijlpaal van het nieuwe pensioenstelsel.

We brengen de inhoud, totstandkoming en betekenis van de nieuwe wet voor u in beeld. Ook geven we aan wat de inbreng van de BPP hierbij in de afgelopen jaren is geweest.

Presentatie op de ALV

Op onze Algemene Ledenvergadering op 18 april hebben we de inhoud van deze special uitvoerig besproken. De meeste aanwezigen willen net als de BPP dat de nieuwe wet nu zo snel mogelijk door de Eerste Kamer wordt vastgesteld. Omdat de wet voor iedereen, maar zeker voor de gepensioneerden, betere resultaten zal geven dan de huidige wetgeving.

Niet iedereen is echter overtuigd van deze voordelen. Vooral omdat de nieuwe regeling zo lastig is uit te leggen. Bovendien vinden wij allemaal dat we pas een eindoordeel kunnen vellen na de uitwerking van de wet in een nieuwe pensioenregeling van PFZW.

Draagvlak

Om de nieuwe wet zo duidelijk mogelijk uit te leggen hebben we deze speciale editie gemaakt. Na de positieve reacties op de ALV, laten we de special zo snel mogelijk drukken en verspreiden. Deze uitgave kan ook dienen om uw kennissen die minder goed op de hoogte zijn, te informeren over de nieuwe wet en het belang van de BPP. Geef het door!

Wilt u de special alvast digitaal inzien? Dat kan via onze website!

Cees Michielse, secretaris BPP